{{ctrl.notification}}
7 فرودگاه عجیب و غریب دنیا

ساخت، مکان یابی و بطور کلی طراحی یک فرودگاه ظرافت های خاصی دارد که با در نظر گرفتن عوارض جغرافیایی منطقه و پارامترهای بسیار دیگر حتی جهت بادی که به طور معمول در منطقه می وزد محقق می شود. گاهی برخی محدودیت های موجود باعث خلق زیبایی های نظیر آنچه می بینید می شود

در این مقاله همراه صورتیک باشید تا به شما 7 تا از عجیب ترین فرودگاه های دنیا را معرفی کنیم.

1 . فرودگاه خوانچو یوراسکین، جزیره سابا، دریای کاراییب

همانطور که در تصویر مشاهده‌ می‌کنید، خطرناک‌ترین فرودگاه لیست ما، باند فرودی تنها به طول ۴۰۰ متر دارد. برای رفتن به این جزیره زیبا و ساکت، باید به فرود در این فرودگاه کوچک که در بین کوه و دریا قرار دارد تن داد. قطعاً هواپیماهای بزرگ قادر به فرود در این فرودگاه نیستند.

 

 فرودگاه خوانچو یوراسکین

 

2 . فرودگاه گوستاو سوم، سن بارتلمی

باند این فرودگاه آنقدر کوتاه است که از آن تنها برای فرود هواپیماهایی بسیار کوچک با گنجایش ۲۰ نفر استفاده می‌شود. باند فرودگاه گوستاو سوم بر روی یک شیب قرار دارد که منتهی می‌شود به ساحل و دریایی که مردم درحال شنا کردن و گرفتن حمام آفتاب در آن هستند. کافیست تصور کنید که هواپیما نتواند در آن باند کوتاه توقف کند.

 

 

3 . باند فرود یخی، قطب جنوب

این باند فرود، برای ایستگاه تحقیقاتی مک‌موردو ساخته شده و در ساخت آن فرود هواپیمایی با مقیاس هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ پیش‌بینی شده‌است. ناگفته پیداست که باید از چه چیزی ترسید و چرا باید این باند فرود را جزو خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیا دانست.

 

باند فرود یخی

 

4 . فرودگاه سانتا کاتارینا، مادرینا، پرتقال

این فرودگاه بین‌المللی کوچک، مسافران را به جزیره زیبای مادرینا منتقل می‌کند. باند کوتاه آن در سال ۲۰۰۳ دوبرابر شد، اما همچنان قرار گرفتن آن در کنا دریا و کوهستان، آن را به یکی از خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیا تبدیل کرده‌است. با این حال علت اصلی قرار گرفتن این فرودگاه در این رتبه، همان چیزی است که در عکس مشاهده می‌کنید.

 

 فرودگاه سانتا کاتارینا

 

5 . فرودگاه کورچول، فرانسه

فرودگاه کورچول، یکی از خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیاست که در آلپ قرار گرفته‌است. متملین برای اسکی کردن در آلپ، با هواپیما به این فرودگاه می‌آیند. باند این فرودگاه تنها ۵۲۰ متر طول دارد و جالب‌تر آنکه در امتداد این باند یک دره عمیق وجود دارد.

فرودگاه کورچول

 

6 . فرودگاه گیزبورن، نیوزلند

گزافه گویی نیست که اگر بگوییم این فرودگاه دیوانه‌وارترین و خطرناک‌ترین فرودگاه عجیب دنیاست. یک خط ریل قطار درست از روی باند این فرودگاه می‌گذرد. در واقع مسئولین برج مراقبت باید نه تنها ترافیک هوایی را کنترل کنند، بلکه زمان فرود و تیک‌آف هواپیما را با عبور قطار هماهنگ کنند. البته چندی است که عبور قطار از این ریل ممنوع شده‌است، اما این فرودگاه همچنان باز است.

 

فرودگاه گیزبورن

 

7 . فرودگاه بارا، اسکاتلند، بریتانیا

فرودگاه بارا، یکی از منحصربفردترین فرودگاه‌های دنیا است، زیرا تنها فرودگاهی در جهان است که از ساحل به عنوان محلی برای تیک‌آف هواپیما استفاده می‌کند. این فرودگاه سه باند بر روی ساحل دارد و از آنها به عنوان محلی برای فرود و برخاست هواپیما استفاده می‌کند.

 

فرودگاه بارا،

date_range یکشنبه 18 شهریور 1397 remove_red_eye 2689 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09351600466
02191099499
ثبت نظر
chat 0