{{ctrl.notification}}
اشتباهاتی که مسافران در اولین پرواز خود مرتکب می شوند

اگر برای بار اولتان است که قصد سوار شدن به هواپیما را دارید، حتما توصیه می‌کنیم، با یک نفر که تجربه دارد، مشورت کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم، 7 اشتباه رایجی را که افراد در اولین پرواز خود با هواپیما انجام می دهند بیان کنیم، نکاتی که بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما  به آن ها دقت داشته باشید.

اشتباه رایج مسافران در اولین پرواز سفر خود

1. بیش از حد بار جمع نکنید !

درسته که قصد سفر با هواپیما را دارید و به مراتب حمل و نقل بارها در طول سفر، شما را اذیت نمی‌کند، اما قرار نیست کل اثاثیه منزل را بار چمدان کنید. براساس قوانین هواپیمایی، هر مسافر مجاز به حمل وزن معینی است و بیشتر از آن، مشمول پرداخت جریمه می‌شود. بعضی اوقات، چون مسافران از نوع بارهای مجاز اطلاعاتی ندارند، آن‌ها را نیز مابین وسایل خود قرار می‌دهند که این می‌تواند باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی برای آن‌ها قبل از پرواز شود.

 

باربری

 

2. بردن ظروف مایع داخل هواپیما

بردن هرگونه مایعات مانند آب، ژل و غیره به داخل کابین هواپیما ممنوع است. شما قرار است که فقط چند ساعت را داخل هواپیما باشید و اینکه هرگونه نوشیدنی مجازی را هم که نیاز داشته باشید، در داخل هواپيما توسط مهمانداران به شما ارائه می‌شود.

 

3. سر وقت برسید !

دیررسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است اما نه در مورد زمانی که شما قصد سفر با هواپیما را داشته باشید. زیرا اگر با تاخیر برسید، پرواز خود را از دست می‌دهید. افراد تازه کار، برای اینکه با قوانین و مسیر حرکت آشنایی ندارند، یا خیلی زود یا خیلی دیر به فرودگاه می‌روند. اصولا توصیه می‌‌‌‌‌شود که حداقل دو ساعت قبل از پرواز، در فرودگاه حاضر شوید.

 

 

 

دیر رسیدن

 

4. فراموشی تاریخ انقضای پاسپورت وحتی خود آن

متاسفانه بارها مشاهده شده است که افراد فراموش کرده‌اند که تاریخ انقضای پاسپورت آن‌ها تمام شده است. البته این برای مواقعی است که بین کشور مبدا و مقصد نیازی به دریافت ویزا نمی‌باشد. حتی بدتر از آن، هنگامی است که مسافر فراموش کرده تا پاسپورت خود را همراه داشته باشد. این مساله می‌تواند بعضا باعث از دست دادن پرواز شود.

 

 

5. نداشتن استراحت

یکی از مشکلاتی که مسافران در هنگام ورود به مقصد مواجه می‌شوند، اختلاف ساعت زیاد است. این اختلاف ساعت می‌تواند مسافران را در روز اول از نظر روحی وفیزیکی خیلی اذیت کند و اگر استراحت مناسبی نداشته باشند، در واقع روز اول را باید فقط به رفع خستگی بپردازند. برای همین توصیه می‌کنیم که حتما قبل از سفر یا در حین پرواز، به جای اینکه حواس خود را به مسائل بیهوده پرت کنید، استراحت کنید تا بعدا به مشکلی برنخورید.

 

استراحت

 

 

6. تبديل کردن پول بسیار زیاد

در همه جای دنیا صرافی وجود دارد و قیمت‌های صرافی‌ها براساس ارزش پول به صورت واقعی محاسبه می‌شود. بیشتر مسافرانی که بار اولشان است، تمامی پول خود را به ارز تبدیل کرده و داخل چمدان قرار می‌دهند و این مساله از نظر امنیتی خیلی خطرناک است. البته بد نیست که شما مقداری ارز در هنگامی كه از فرودگاه مقصد بیرون می‌روید، داشته باشید ولی زیاد بودن آن می‌تواند خطرناک باشد.
 

 

دلار

 

7. سفر سختی دارد

وقتی اسم هواپیما می‌آید، به غیر از ترس، برخی‌ها فکر می‌کنند که همه چیز راحت است یعنی غذای خوب، امکانات خوب و غیره. البته نمی‌خواهیم بیان کنیم که امکانات و غذا بد است ولی در نظر داشته باشید که غذای هواپیما کاملا متفاوت است، این تفاوت می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. برای مثال ممکن است به خاطر جو موجود در هواپیما، طعم غذا متفاوت احساس شود. ولی به هرحال نباید فکر کنید که همیشه یک سفر راحت را خواهید داشت.

 

date_range شنبه 24 شهریور 1397 remove_red_eye 2359 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09351600466
02191099499
ثبت نظر
chat 0