{{ctrl.notification}}
شهر شیطان کجاست ؟

فرسایش صخره‌ها در طول زمان در یکی از شهرهای صربستان باعث بوجود آمدن صخره‌هایی با شکل‌های عجیب و غریب شده است و به همین دلیل به این شهر، شهر شیطان می گویند. افسانه‌های محلی در رابطه با بوجود آمدن این صخره‌های عجیب می‌گویند که این صخره‌ها در‌ واقع افرادی بوده‌اند که در یک میهمانی شرکت کرده بودند، اما شیطان آن‌ها را تبدیل به این صخره‌ها کرده است.

شهر شیطان که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید طبیعت انتخاب شده و در جنوب صربستان است، بیش از ۲۰۰ صخره را در خود دارد که در سراسر دو دره زیبا بر روی کوه رادان (Radan) پراکنده شده‌اند. ستون‌های این صخره‌ها دائماً در حال تغییر هستند و گاهی اوقات فروریخته و شکل جدید به خود می‌گیرند.

 

شهر شیطان

 

شهر شیطان که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید طبیعت انتخاب شده و در جنوب صربستان است، بیش از ۲۰۰ صخره را در خود دارد که در سراسر دو دره زیبا بر روی کوه رادان (Radan) پراکنده شده‌اند. ستون‌های این صخره‌ها دائماً در حال تغییر هستند و گاهی اوقات فروریخته و شکل جدید به خود می‌گیرند

آیا این مهمان ها چون به دستور شیطان می خواستند ازدواج یک خواهر و برادر را جشن بگیرند، به سنگ تبدیل شدند یا چون دستورات یک جادوگر را انجام ندادند؟

شکل عجیب سنگ های بلند کوه های رادان در جنوب صربستان، در نزدیکی شهر کورسوملیا (Kuršumlija)، که از 200 فرم سنگی، با ارتفاع  2 تا 15 متر و بالاتر و با پهنای 3 متر تشکیل شده و کلاه های عجیب و غریب سنگی به سر دارند، شما را شگفت زده می کند.

 

 

در واقع شهر شیطان در روستایی به اسم عجیب (Djake) قرار دارد و از کلمه (gjak) در زبان آلبانیایی می آید که به معنی "خون" است. ارتفاع این روستا 660 تا 700 متر بالاتر از سطح دریا است.

این سنگ های غیر عادی و مرموز، که حتی اسم آنها لرزه به بدن شما می اندازد، دو آبراه به اسم های شوم شیطان (Djavolja) و جهنم (Paklena) دارد و چشمه های جاری آن، چشمه گندم (Žito vrele) و آب شیطان (Djavolja voda)، با آب اسیدی شان خواص درمانی معجزه آسایی دارند. در این شهر، یک مسیر شما را به سمت مجسمه های سنگی می کشاند و منظره زیبایی از محیط طبیعی را به شما نشان می دهد.

 

 

یکی سنگ های زیبایی که در اثر فرسایش خاک ایجاد شده اند و دومی دو چشمه اسیدی با مواد معدنی بالا.

پدیده های زیادی شبیه این شهر را در جهان می بینیم اما هیچ کدام از آنها به اندازه این اثر، با شکوه و مناسب انتخاب شدن به عنوان عجایب هفتگانه جدید طبیعت نیستند؛ اما با وجود اینکه هنوز به عنوان یکی از عجایب جهان انتخاب نشده، گردشگران زیادی را برای ماجراجویی و کشف رمز و راز، به سمت خود جذب کرده است.

 

 

در طول قرن ها مردم درباره شهر شیطان، افسانه های زیادی گفته اند. بر اساس یک افسانه، این سنگ ها مهمانان یک عروسی هستند که به دستور شیطان می خواستند عروسی یک خواهر و برادر را جشن بگیرند اما خدا آنها را با تبدیل کردن به سنگ، مجازات کرد تا درس عبرتی باشند و بقیه بفهمند که هیچ گناهی بدون مجازات نمی ماند.

افسانه دیگری می گوید زمانی جادوگری وجود داشته که تا وقتی که مردم دستورهای او را انجام می دادند، آرزوهای آنها را برآورده می کرد و این 202 سنگ، مجسمه کسانی است که حرف جادوگر را انجام ندادند یا سعی کردند او را فریب دهند.

 

علم چنین توضیح های افسانه ای را قبول ندارد و می گوید شهر شیطان در واقع در اثر فرسایش به وجود آمده است.

متاسفانه انسان با از بین بردن جنگل ها، قدرت تخریب کنندگی زیادی به طبیعت می دهد و بعد باد، باران و خورشید بقیه کار را انجام می دهند. با این وجود دانشمندان معتقدند که شکل این کلاه ها و اینکه یک سنگ به قطر 20 تا 30 سانتی متر می تواند یک کلاه به وزن صدها کیلوگرم را تحمل کند خیلی عجیب است.

 

 

از این که همراه صورتیک بودید ممنونیم

خرید بلیط چارتر ارزان در صورتیک

 

date_range چهارشنبه 09 آبان 1397 remove_red_eye 2881 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09351600466
02191099499
ثبت نظر
chat 0