{{ctrl.notification}}
پر رفت و آمدترین فرودگاه های آسیا

    پر رفت و آمدترین فرودگاه های آسیا

از زمانی که برادران رایت حمل و نقل جهانی را متحول کردند، این روش ترانسفر یکی از سریع ترین و البته محبوب ترین روش های جابجایی مردم است. فرودگاه ها نقطه ای هستند که مسافران را تحویل می گیرند و در کشور دیگر، در فرودگاه دیگری تحویل می دهند. هر ساله میلیون ها مسافر در فرودگاه های آسیا و جهان جابجا می شوند و جالب است بدانید که کدام فرودگاه ها را می توان پر رفت و آمدترین فرودگاه های آسیا دانست

 

فرودگاه

 

  • فرودگاه بین المللی پکن | Beijing Capital International Airport

فرودگاه بین المللی پکن فرودگاه اصلی پایتخت چین، پکن است و آن را دروازه ای به چین می دانند. این فرودگاه در شهر پکن واقع شده و اصلی ترین نقطه برای پروازهای شرکت هواپیمایی ایر چاینا و دیگر ایرلاین های چینی مانند هاینان ایرلاینز، هواپیمایی جنوبی چین و هواپیمایی شرقی چین است. این فرودگاه که در سال ۲۰۱۶، پر رفت و آمدترین فرودگاه آسیا شناخته شد، بیش از ۹۴ میلیون مسافر را جابجا کرده که در به همین خاطر در جهان نیز به عنوان دومین فرودگاه پر تردد، محسوب شد. فرودگاه بین المللی پکن در سال ۱۹۵۸ افتتاح شد و در آن زمان تنها یک ترمینال کوچک و باند فرودگاه کوتاهی داشت. با این حال با گذشت سال ها به یکی از بزرگترین فرودگاه ها و پر رفت و آمدترین فرودگاه های آسیا تبدیل شد که مسافران بسیار زیادی را جابجا می کند.

 

فرودگاه بین المللی پکن

 

  • فرودگاه بین المللی دبی | Dubai International Airport

فرودگاه اصلی دبی، فرودگاه بین المللی دبی است که در تمام جهان شهرت دارد. این فرودگاه علاوه بر پرترددترین در آسیا، در جهان هم یکی از شلوغ ترین فرودگاه ها به حساب می آید که در سال ۲۰۱۶، بیش از ۸۶ میلیون مسافر در آن رفت و آمد کرده اند. ظرفیت افرادی که می توانند در این فرودگاه باشند، ۹۰ میلیون است که عدد بسیار قابل توجهی محسوب می شوند. شرکت های هواپیمایی معروفی که می توان مقر اصلی آن ها را این فرودگاه دانست عبارتند از: هواپیمایی امارات، فلای دبی و میدل ایست. فرودگاه بین المللی دبی توسط حاکم امارات، شیخ رشید بن سعید المکتوم ساخته شد و در سال ۱۹۶۰ افتتاح گشت. ترمینال ۳ فرودگاه دبی در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و عنوان بزرگترین ساختمان جهان را بر اساس زیر بنا به خود اختصاص داد. این ترمینال مدرن، بزرگترین سیستم جابجایی چمدان را دارد به طوری که قادر است ۸ هزار چمدان را در ساعت جابجا کند. این فرودگاه یکی از معدود فرودگاه هایی در جهان است که می تواند بزرگترین هواپیماهای جهان نظیر ایرباس A380 را در خود جای دهد.

 

فرودگاه بین المللی دبی

  • فرودگاه بین المللی هانه دا | Haneda Airport

فرودگاه هانه دا توکیو یک فرودگاه بین المللی است که در سال ۱۹۳۱ افتتاح شد و در حال حاضر یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های آسیا است. این فرودگاه هر سال بیش از ۷۵ میلیون مسافر را جابجا می کند و حتی یکی از پر ترددترین فرودگاه های جهان نیز محسوب می شود. هانه دا، ۳ ترمینال دارد که یکی از آن ها مربوط به پروازهای بین المللی و دو مورد دیگر برای پروازهای داخلی استفاده می شوند. به طور کلی هانه دا، فرودگاهی مدرن است که امکانات گوناگون و بسیار خوبی را برای مسافران تهیه کرده است.

 

Haneda Airport

 

  • فرودگاه بین المللی هنگ کنگ | Hong Kong International Airport

  یکی دیگر از پر رفت و آمدترین فرودگاه های آسیا فرودگاه هنگ کنگ است که در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین فرودگاه ۵ ستاره جهان انتخاب شد. ساخت فرودگاه بین ایمللی هنگ کنگ از سال ۱۹۹۲ شروع و در سال ۱۹۹۸ به اتمام رسید و در زمان افتتاح آن، بزرگترین فرودگاه جهان بود. می توان گفت که هر ساله بیش از ۶۰ میلیون نفر در این فرودگاه رفت و آمد می کنند و ایرلاین هایی نظیر چاینا ایرلاینز، پروازهای زیادی را به این فرودگاه دارند.

 

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

 

 

date_range یکشنبه 15 مهر 1397 remove_red_eye 2469 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09351600466
02191099499
ثبت نظر
chat 0